Hos konsumentvägledningen, Konsument Höglandet, kan du få hjälp och rådgivning gällande tvist eller reklamationer. Konsumentvägledaren upplyser om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter och vad det innebär att konsumera hållbart.
Att vara konsument är inte alltid lätt. Tre av fyra konsumenter får varje år problem med något de har köpt. Det kan handla om varor som gått sönder eller tjänster som inte motsvarar dina förväntningar.
Konsumentvägledaren kan hjälpa till med:
Du som bor i Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö, Tranås, Vimmerby och Ydre kommun kan få kostnadsfri rådgivning hos Konsument Höglandet.
Konsumentvägledning vänder sig till ungdomar och vuxna men även barn. De har rätt till råd och stöd inom konsumtion och ekonomi enligt Barnkonventionen.
Mer information om konsumentvägledning och hur du bokar tid finns på Konsument Höglandets webbplats:
Kontakt
Konsument Höglandet, Medborgarkontoret i Nässjö
Besök:
Stadshuset, Rådhusgatan 28,Nässjö
Post:
Stadshuset, Rådhusgatan 28, 571 31 Nässjö
Telefon:
E-post: