Om du är missnöjd över någonting i Eksjö kommuns kommunala förskolor, familjedaghem och skolor har du möjlighet att lämna ett klagomål.
Alla verksamheter inom förskola, familjedaghem och skola ska vara så bra som möjligt. Därför är det viktigt att kommunen får information om brister. I dialog med dig som vårdnadshavare eller elev kan verksamheten förbättras.
Om det är något du som vårdnadshavare eller elev är missnöjd med, eller som inte motsvarar dina förväntningar, ska klagomålet i första hand framföras direkt till förskollärare, pedagog, klasslärare, mentor eller motsvarande. Då har verksamheten möjlighet att åtgärda eventuella brister omgående.
Om verksamheten inte lyckas lösa problemet och du fortfarande är missnöjd ska du vända dig till verksamhetens rektor med ett skriftligt klagomål på särskild blankett.
Är du fortfarande missnöjd efter att du har tagit kontakt med rektor på skolan, förskolan eller familjedaghemmet ska du vända dig till barn- och utbildningssektorns administrativa enhet med ett skriftligt klagomål på särskild blankett. Klagomålet anmäls till huvudmannen via barn- och utbildningsnämnden och utreds av skolchef.
Blankett för klagomål på utbildning - lämnas till förskolechef/rektor
Rubrik plusbox
Innehåll plusbox
Rubrik
Innehåll plusbox
Rubrik 2 plusbox
Innehåll plusbox
Kontakt
Barn- och utbildningssektorn
Besök:
Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:
575 80 Eksjö
Telefon:
0381-360 00
E-post:
Sidan senast uppdaterad:
Klagomål på förskola och skola i Eksjö kommun
Om du är missnöjd över någonting i Eksjö kommuns kommunala förskolor och skolor har du möjlighet att lämna ett klagomål.
En text som ni kan byta i kontaktboxen. Ta bort modulen så syns inte övrigtfältet. När texten är uppdaterad, ta bort utropstecknet i modulnamnet.
Translate page
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Kontaktcenter
Besök:Södra Kyrkogatan 4, Eksjö
Post:575 80 Eksjö
Telefon: 0381–360 00
E-post: kommun@eksjo.se
Fax:0381–166 00
Öppettider
Telefon:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Torsdagar jämna veckor 8.00–15.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Besök:
Måndag–fredag 8.00–16.00
Lunchstängt 12.00–12.45
Dag före röd dag, dag före afton och vid så kallade klämdagar stänger Kontaktcenter klockan 12.00.
Felanmälan om el, fjärrvärme, sop- och avfallshantering, vatten- och avloppsledningar, gator, park och bredband görs till Eksjö Energi.
Vad vill du göra?
Dina synpunkter är värdefulla för att förbättra kommunens verksamhet, service och tjänster. En synpunkt kan vara ett förbättringsförslag, ett klagomål eller kanske beröm som du vill framföra. Din synpunkt skickas till berörd verksamhet, och om du så vill får du återkoppling på det du skickat in. Du kan också välja att vara anonym.
Alla som är folkbokförda i Eksjö kommun kan lämna in ett medborgarförslag. Medborgarförslag skiljer sig från synpunkter. Ett medborgarförslag är en möjlighet att lämna förslag på något nytt utöver ordinarie verksamhet. Alla medborgarförslag som kommer in är offentliga handlingar och behandlas politiskt.